Wednesday, October 7, 2009

Periodic Table ကစတဲ႔ အေတြးမ်ား



ရွဳပ္ပြေနတဲ႔ Lab ခန္းတခန္းထဲ၀င္သြားေတာ႔ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးေရွ ႔ ထိုင္မွႈိင္ေနတဲ႔ ေဘာ္ေဘာ္ ကို ေတြ႔လုိက္ ရတယ္။ ဆက္မၾကည္႔ခ်င္ေတာ့တာနဲ႔ မ်က္စိ ကစားလုိက္တာ နံရံေပၚမွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ တစ္ခု သြားေတြ႔တယ္။ ၁၀ တန္းႏွစ္မွာ ကိုယ္ကိုတုိင္ Element တစ္ခု အၿဖစ္ေပ်ာ္၀င္သြားမတတ္ က်က္မွတ္ခဲ႔ရတဲ႔ ဇယားေလး တစ္ခု။ သူ႔ကို ဟုိက္၊ ဟီ၊ လီ၊ ဘီ၊ ဘို၊ ကာ၊ ႏုိက္၊အို၊ အက္ဖ္၊ နီ၊ ဆို၊ေမာင္၊ လူ၊ ဆိုဒ္၊…..ဘလာ ဘလာ (ဆက္မရေတာ့ဘူး) စသည္ၿဖင္႔ က်က္တဲ႔သူက က်က္ခဲ႔ၾကတယ္။ တခ်ိဳ ႔ကလည္း ဇယားပါအတုိင္း က်က္ခဲ႔ၾကတယ္။ ေနာက္ သင္ယူေလ႔လာရမယ္႔ သိပၸံဘာသာရပ္ေတြ အတြက္ အေၿခခံသိသင္႔သိထိုက္တယ္ဆိုတာက လြဲလုိ႔ ဘာမွေရေရရာရာမသိ ဘာေတြသံုးမွန္းလည္း မသိခဲ႔ဘူး။ ေရွးေခတ္ အဂၢိရတ္ေရႊၿဖစ္ေငြၿဖစ္နည္း ကို ဒီဇယားေလးနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးၾကည္႔ၿပီး ၿပဒါးကို အီလက္ထရြန္ တစ္လံုးဖယ္ရင္ ေရႊၿဖစ္ႏုိင္တယ္ ဘာညာေၿပာတဲ႔သူလည္း ေၿပာၾကတယ္။ (ၿပဒါး နဲ႔ ေရႊဟာ ဇယားမွာ ေရွ ႔ေနာက္က်တယ္)။ ဘာပဲေၿပာေၿပာ ဒီလို လွပၿပီး စိတ္၀င္စားေအာင္ဖန္တီးထားတဲ႔ ဇယားမ်ိဳးေလးကို ၁၀ တန္းမတိုင္ခင္သာေတြ႔ခဲ႔ ရင္ ဒီဘာသာရပ္ကို ဒီထက္ပို စိတ္၀င္စားခဲ႔မွာအမွန္ပဲ။ ဒီလိုမ်ိဳး ေတြကို ပညာေရးနယ္မွာေတာ့ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းလို႔ေခၚတယ္။

ဟိုတုန္းက ဒီလိုမ်ိဳး သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းဆိုတာ မူလတန္း အရြယ္မွာပဲ လိုတယ္ထင္တာ။ အခုေတြးၾကည္႔ေတာ့ မူၾကိဳကေန တကၠသိုလ္ ပညာဆံုးခန္းတိုင္သည္ထိ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို စြဲၿမဲစြာမွတ္သားမိေစဖို႔၊ ပိုမိုနားလည္သေဘာေပါက္ေစဖို႔၊ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမွာ သာမန္ပဲ ၿပထားေပမယ္႔ စာေမးပြဲအတြက္လည္း သာမန္က်က္မွတ္ထားယံုမွ်နဲ႔လံုေလာက္ေပမယ္႔ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ မွတ္သားသင္႔တဲ႔ အရာေတြကို သင္ေထာက္ကူ အေနနဲ႔ ခ်ိတ္ဆြဲထားသင္႔တဲ႔ အရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါလားဆိုတာ ေတြးမိလာတယ္။ အစိုးရနည္းပညာေက်ာင္းေတြ တကၠသိုလ္ေတြက စာသင္ခန္းေတြ သုေတသနခန္းေတြမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတတ္တဲ႔ အေၿခခံ ဆားကစ္ပံုေတြ၊ တီ၊ ဆက္စကြဲယား၊ ခဲတံ အေၿခခံအသံုးၿပဳပံုေတြ၊ Tool အမ်ိဳးအစားနဲ႔ သူတို႔ေတြကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမယ္ ဆိုတဲ႔ အေၿခခံ ကိုင္တြယ္သံုးစြဲပံု နည္းစနစ္ေတြ၊ အေဆာက္အဦေဆာက္ရာမွာ အုတ္စီပံုနည္းစနစ္ေတြ စတာေတြကိုကားခ်ပ္ေတြမွာ ေရးဆြဲလို႔ နံရံေတြမွာခ်ိတ္ဆြဲထားၾကတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ပညာေရးေ၀ါဟာရအေနနဲ႔ ေခၚမယ္ဆိုရင္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းေတြပါပဲ။ ဒီလိုပစၥည္းေတြဟာ မူလတန္းကစလို႔ တကၠသိုလ္ထိ လိုတယ္ဆိုတာ ေၿပာဖို႔မလိုေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ သင္ေထာက္ကူပစၥည္း တခုဟာ မွတ္ရလြယ္ကူၿပီး ေက်ာင္းသင္ခန္းစာရဲ ႔ အေၿခခံအက်ဆံုး အရာေတြၿဖစ္ သင္႔တယ္။ ေနာက္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာအၿပင္ အပို ဗဟုသုတပါ ေပးစြမ္းႏုိင္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ေလ႔လာခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚလာေအာင္ လွဳံ ႔ေဆာ္ေပးႏုိင္စြမ္းရွိသင္႔တယ္။ ဒီဥပမာၿပထားတဲ႔ ဇယားေလးကို ၾကည္႔ရင္ ဘယ္ Element ေတြကို ဘယ္ေနရာမွာသံုးလဲ အၾကမ္းဖ်င္းသိႏုိင္တယ္။ ေနာက္ထပ္ေလ႔လာခ်င္စိတ္ကို ၿဖစ္ေစနုိင္တယ္။ ၁၀ တန္းတုန္းက သင္သာ သင္ခဲ႔ရတယ္ ဘယ္ေနရာသံုးမွန္းမသိတာေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဒါဟာ ဆရာဗဟုိၿပဳ သင္နည္းစနစ္နဲ႔ ေက်ာင္းသားဗဟုိၿပဳသင္နည္းစနစ္ရဲ ႔ ကြာၿခားခ်က္ေတြလည္း ၿဖစ္ႏုိင္တယ္။ အဲဒီအရြယ္ဟာ အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အာဂံု အလြတ္မွတ္သင္႔တာမ်ားေပမယ္႔ တခ်ိဳ႔ေနရာေတြမွာ ဗဟုသုတအေနနဲ႔ အပိုမွတ္သားသင္႔တာေတြ ကို ဆရာကေပးႏုိင္ရမယ္။ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိတဲ႔ အတြက္ အဲဒီ ဆရာမေပးနုိင္တဲ႔ အခ်က္အလက္ေတြကို သင္ေထာက္ကူ ကားခ်ပ္ေတြသံုးလို႔ ေဖာ္ၿပႏုိင္ေသးတယ္။ ဒီပို႔စ္ ေလးက ဘာအေတြးကိုမွ ထူးထူးၿခားၿခားမေပးပါဘူး အဓိက ခ်ီးက်ဴး ခ်င္တာက Periodic Table ကိုအသြင္တစ္မ်ိဳး နဲ႔ သင္ေထာက္ကူပံုစံၿဖစ္ေအာင္ဖန္တီးတတ္တဲ႔ မူလဖန္တီးရွင္ရဲ ႔ စိတ္ကူးဥာဏ္ကိုပါ။ Periodic Table ၿဖစ္လာဖို႔ လမ္းေၾကာင္းေပးခဲ႔သူ စတင္တီထြင္ဖန္တီးခဲ႔သူေတြၿဖစ္တဲ႔ ၿပင္သစ္၊ အဂၤလန္၊ ဂ်ာမနီ နဲ႔ ရုရွက ပညာရွင္ေတြကို ေတာ့ မခ်ီးက်ဴးေတာ့ဘူး ေယာအတြင္း၀န္ဦးဖိုးလွဳိင္စာအုပ္ကို ခ်ီးက်ဴးမိတဲ႔ ၿမင္းထိန္း ငတာလိုၿဖစ္မွာစိုးလို႔။
[Download Periodic Table]

2 comments:

Taungoo said...

ေတာ္ေတာ္အဖိုးတန္ျပီး အက်ိဳးရွိေစမဲ့ အရာတစ္ခုကို ခုလို ထုတ္ေဖာ္ေပးတာ အရမ္းေက်းဇူးတင္တယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ညီမေလး ကိုးတန္းေက်ာင္းသူအတြက္ ပရင့္ထုတ္ျပီး ယူသြားလိုက္ဦးမယ္။ ဆိုဒ္ၾကီးၾကီးေလးမ်ား မရႏိုင္ဘူးလားခင္ဗ်ာ။

မင္းညိဳ said...

ပံုေပၚမွာကလစ္လုိက္ရင္ ၿမင္ကြင္း အၾကီးၿမင္ရလိမ္႔မယ္ အဲဒါကို save image as (jpg) လုပ္လိုက္ပါ...အိုေကသြားလိမ္႔မယ္