Saturday, May 23, 2009

ေခတ္သံုးေခတ္ ႏွင္႔ ဇာတ္ပြဲမ်ား

မေန႕က youtube မွာ မင္းသား ဖိုးခ်စ္ရဲ႕ ႏွစ္ပါးသြားကို ၾကည့္မိၿပီး ငယ္ငယ္တုန္းက ပြဲၾကည့္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြ ၿပန္သတိရေနမိတယ္။ အဘြားလက္ထက္ အေဖလက္ထက္ အစ္မေတြလက္ထက္ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ အခ်ိန္ေတြ ေရြ႔ေလ်ာလာခဲ့တယ္။ ဇာတ္ပြဲေတြကေတာ့ မတိမ္ေကာခဲ့ပါဘူး။ အဘြားတို႔တုန္းက ဘယ္လို၊ အေဖတို႔တုန္းက ဘယ္လိုနဲ႔ ပြဲၾကည့္တဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ မိသားစု ထမင္း၀ိုင္းမွာ ဟင္းရံတစ္ခြက္ ၿဖစ္ခဲ့ပါေသးရဲ့။
အစ္မေတြေမြးၿပီး ၁၅ႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ ကြ်န္မ လူၿဖစ္လာတာပါ။ အဲေတာ့ အစ္မေတြနဲ့ ကြ်န္မၾကား ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေလာက္ ကြာတာေပါ့။ ဆိုေတာ့ အစ္မတို႔ေခတ္ နဲ႔ ကြ်န္မတို႕ေခတ္ ပြဲၾကည့္တဲ့ ဓေလ့ေတြ ၊ ဇာတ္ပြဲ အေပၚ ခံစားခ်က္ေတြ၊ အၿမင္ေတြ ကြာၿခားမႈေလးေတြ ရွိလာတာေပါ့။ ေဟာ.. ကြ်န္မ ဆယ္တန္းေအာင္ေတာ႔ တူမေလး ေမြးပါေရာ။ ေနာက္ထပ္ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုၿခား မ်ိဳးဆက္သစ္ေလး ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီမွာ တူမတို႔ေခတ္ ေပၚေပါက္လာဦးမယ္။ အစ္မတို႔ေခတ္ ကြ်န္မတို႔ေခတ္ တူမတို႔ေခတ္ ဆိုၿပီး ဆယ္စုႏွစ္ သံုးမ်ိဳးခြဲလို႔ ခံစားၾကည္႔မိတယ္။
အစ္မေတြ ကေလးအရြယ္ကေတာ့ အေဒၚေတြက အပ်ိဳေခ်ာေတြေပါ့။ ဘုရားပြဲရာသီဆိုရင္ ဟိုရြာ၃ည၊ ဒီရြာ ၂ညနဲ႔ ရြာေၿပာင္းကတဲ့ ဇာတ္ပြဲေတြ သူ႔ရြာ ကိုယ္႔ရြာကူးလို႔ ၾကည္႔ၾကတယ္။ ပြဲညဆို အိမ္မွာေနတဲ့ ဦးေလးၾကီးေတြ အေဒၚၾကီးေတြနဲ႔ ကြ်န္မအေဒၚအပ်ိဳရယ္၊ ကေလးေပါက္စႏွစ္ေယာက္ရယ္ တအုပ္ၾကီး သြားေလ႔ရွိတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခုေခတ္လို entertainment အစံုမရွိေသးေတာ့ ဇာတ္ပြဲသာလွ်င္ တစ္ခုတည္းေသာ ေဖ်ာ္ေၿဖေရးပါ။ တခါကေတာ့ အစ္မငယ္က ပြဲခင္းထဲမွာ ၾကည့္ရင္းနဲ့ ပ်င္းေတာ့ ရဟတ္စီးမယ္လို႔ ပူဆာပါေလေရာ။

ဇာတ္စင္ေပၚကလည္း ကလို႔ေကာင္းတုန္း၊ လူေတြကလည္း ၾကည့္လို့ေကာင္းတုန္း၊ သူက အသံၿပဲၾကီးႏွင့္ နားပူေနေတာ့ ဦးေလးက ေနလို႔မရ။ သူ႔ကို ခ်ီၿပီး အၿပင္ထြက္လာရတာေပါ့ေလ။ ရဟတ္ေပၚလည္းေရာက္ေရာ တစ္ေခါက္နဲ႔လည္း မေတာ္၊ ဆက္စီးၿပန္ေရာ။ ေဟာ ရဟတ္စီးလို႔ ၀ၿပီဆိုေတာ့ ခ်ားစီးမယ္၊ မုန့္စားဦးမယ္နဲ႔။မၿပီးေတာ႔ဘူးတဲ႔။ ညလယ္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ ပြဲက ခဏနားတာေပါ႔။ အထဲကလူေတြလည္း မုန္႕ေလး ဘာေလးစားဖို႔ အၿပင္ထြက္ၾကတယ္။
အရင္ထြက္သြားတဲ့ အစ္မငယ္နဲ့ဦးေလးက ၿပန္လည္းမလာ၊ ေတြ႔လည္းမေတြ႔ၾကေတာ႔ စိတ္ပူတာေပါ့ေလ။ ဘယ္လိုမွ မေတြ႔တဲ့အဆံုး ဇာတ္စင္ေပၚက ေလာ္စပီကာၾကီးနဲ့ ”ကေလးနဲ့ ကိုဘယ္သူေရ ရံု၀ကို လာခဲ့ပါ” လို႔ ေအာ္ခိုင္းတာတဲ့။ အဲဒီ အသံၾကီးဟာ ပြဲတစ္ခင္းလံုး ၾကားလို႔ ပါလာတဲ့ ဦးေလး အေဒၚေပါက္စေတြဆို ရွက္လြန္းလို႔တဲ့။
ဟုတ္ကဲ႔ အဲလို ကေလးဘ၀ကတည္းက ပြဲလိုက္ၾကည္႔ခဲ့တာဟာ အပ်ိဳၿဖစ္ေတာ့လည္း သြားၾကည့္ၿမဲပဲ။ သြားတယ္ဆို ရြယ္တူ အစ္ကိုေတြ ေမာင္ေတြက မ်ားလြန္းေတာ့ အိမ္ကလည္း လႊတ္တာေပါ့ေလ။
အဲ…အစ္မတို႔ေခတ္က် ရုပ္ရွင္ေတြ ေပါမ်ားလာေပမဲ့ ဇာတ္မင္းသားေတြကေတာ့ ပန္းပန္လွ်က္ပဲ။ ကြ်န္မတို႔အိမ္နီးခ်င္းတစ္အိမ္က အပ်ိဳရြယ္တူေလးေတြ ၃၊ ၄ ေယာက္ေလာက္ရွိတယ္။ မင္းသား သိန္းေဇာ္ ကို ၾကိဳက္လြန္းလို႔ ကြ်န္မတို႔ၿမိဳ႔ ပြဲလာကရင္ သူတို႔အိမ္က စားအိမ္ ေသာက္အိမ္ပဲတဲ႔။ ပြဲကတဲ႔အခါ ၀တ္ဖို႔ ေရႊေတြေတာင္ ထုတ္ဆင္ေသးသတဲ႔။ ၾကားဖူးတာပဲ။
အစ္မေတြ ၿမီးေကာင္ေပါက္က ေက်ာ္လို႔ အပ်ိဳစစ္စစ္ၿဖစ္ခ်ိန္၊ ကြ်န္မက ဥခြံမွ ေပါက္ခါစ အေကာင္ေပါက္ေလး အရြယ္မွာ ကြ်န္မသည္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္၏ အကာအကြယ္ ခံတပ္ၾကီး ၿဖစ္ေလသည္။ အေၾကာင္းမွာ သူတို႔ ရုပ္ရွင္ၾကည္႔ခ်င္လွ်င္ ကေလးကို ၿပမလို႔၊ သူတို႔ အၿပင္ ထြက္ခ်င္လွ်င္ ကေလး ေက်ာင္းသြားၾကိဳမလို႔၊ သူတို႔ပြဲၾကည္႔ခ်င္လွ်င္ ကေလးကို ဇာတ္ပြဲဆိုတာ ဘယ္လိုလဲ သိေအာင္လို႔ ဟူ၍ မိဘေတြဆီ ခြင္႔ေတာင္းၾကေလသည္။
ကြ်န္မကို ဘယ္ေလာက္မ်ား ဒိုင္းသဖြယ္ အသံုးၿပဳသလဲဆိုေတာ႔ မိဘသေဘာတူတဲ႔ အစ္ကိုၾကီးနဲ႔ အိမ္က လက္ထပ္ေပးဖို႔ စီစဥ္ရာမွာ ညီမေလးက ေလးတန္းေတာင္ေအာင္ေသးတာ မဟုတ္ဘူး… ၿပဳစုပါရေစဦးတဲ႔ေလ။ မိဘမ်ားကေတာ႔…ေအာ္ ငါ႔သမီးၾကီး ညီမေလးငဲ႔ရွာတယ္..ေအးေအး ေပါ႔။ အဲဒါ သူ႔ရည္းစား (အခု သူ႔ အိမ္ဦးနတ္) ရွိေနလို႔ေပါ႔။ အဲလို အသံုးခ် ခံခဲ႔ရတာေလ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကား ကြ်န္မႏွင္႔ ဓါတ္ပံု တြဲရိုက္ရမွာကိုေတာ႔ အလြန္ ၿငင္းဆိုခဲ႔ၾကပါသတဲ႔။ ကေလးနဲ႔ အသက္ ဒီေလာက္ကြာတာ ရွက္လို႔တဲ႔ေတာ္။ ဘာမ်ားရွက္တယ္ မသိပါဘူး။ သူတို႔ သမီး ထင္မွာ စိုးလို႔ ေနမွာေပါ႔။ ကြ်န္မ ေလးတန္းေအာင္လို႔ ငါးတန္းေလာက္ေရာက္မွ လိုလိုလားလား ဓါတ္ပံုတြဲရိုက္ေတာ္မူၾကရဲ႔။
အစ္မတို႔ အပ်ိဳေခတ္ ကြ်န္မ ကေလးလုပ္ရတဲ႔ အခ်ိန္က ဇာတ္ပြဲေတြ အေၾကာင္းကိုေတာ႔ အေသးစိတ္မွတ္မိပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ခဲ႔ရတာကိုး။ အဲဒီတုန္းက ေခတ္စားတာက နန္း၀င္း နန္းခင္ေမႊး၊ မိုး၀င္းတို႔ ညီအစ္ကိုေတြ၊ သိန္းေဇာ္၊ ဘီအီးဒီ ေအာင္သိုက္ရဲ႔သား (နာမည္ မမွတ္မိေတာ႔ပါ) စတဲ႔ နာမည္ၾကီး မင္းသား မင္းသမီးေတြပါ။
ပြဲၾကည္႔မဲ႔ ညေနဆို အစ္မတစ္ေယာက္က ညေနေက်ာင္းမဆင္းခင္ ေန႔လည္ေလာက္ ကတည္းက ကြ်န္မကို အေစာၾကီး ေက်ာင္းကို လာေခၚပါတယ္။ အိမ္ၿပန္ေရာက္ရင္ ထမင္းစားၾက ေရမိုးခ်ိဳးၾက အလွၿပင္ၾကေပါ႔ေလ။ အိမ္နား ၀န္းက်င္ မွာလည္း အစ္မတို႔အရြယ္ အပ်ိဳေတြက အိမ္တိုင္းနီးနီး ရွိတယ္။ သူတို႔ရဲ႔ ခံတပ္ၾကီးေတြၿဖစ္တဲ႔ ကြ်န္မတို႔လို ကေလးေပါက္စေတြကလည္း အိမ္တိုင္းလိုလို ရွိပါတယ္။
ည ပြဲၾကည္႔သြားမယ္ဆို ညေနကတည္းက စားစရာေတြ ၿပင္ဆင္ၾက၊ ထည္႔ၾကတယ္။ ငါက လက္ဖက္ယူခဲ႔မယ္.. ညည္းက လိေမၼာ္သီး ယူခဲ႔…ငါကေတာ႔ ပလတ္စတစ္ အခင္း ထည့္ခဲ့မယ္…နဲ့ တစ္အိမ္နဲ့ တစ္အိမ္ လွမ္းေအာ္လို့ ပြဲသြားရင္ ယူဖို႔ ၿခင္းေတာင္းကို ၿပင္ၾကတယ္။
အလွအပေတြလည္း ၿပင္ရတာ အေမာေပါ႔။ ဘုရားပြဲ၀င္းထဲမွာ သူတို႔ကို ရွိဳးမဲ႔ ေကာင္ေလးေတြ ရွိတယ္ေလ။ ပြဲစထြက္ၿပီဆို ကြ်န္မတို႔ ကေလးတစ္သိုက္က စၿပီ။ အစားမွန္သမွ် စားမယ္။ ရွဴ ရွဴ ေပါက္မယ္..လိုက္ပို႔ဦး။ စသည္ စသည္။
ကြ်န္မတို႔ အညာက ပူတယ္ေလ။ ကေလးေတြကို ပူေတာ႔ အကႌ်ေတြ ခြ်တ္ေပးထားၾကတယ္။ ဒါကို အေပၚက လူရႊင္ေတာ္က အစ္မေရ…ကိုယ္႔ သား သမီးကို အကႌ်ခြ်တ္မထားနဲ႔ေလ အေအးမိကုန္လိမ္႔မယ္ လို႔ အပ်ိဳေတြမွန္း သိသိၾကီးနဲ႔ လွမ္းေအာ္တယ္။ ေရွွ႔နား ရံုနံရံ ေဘးႏွစ္ဘက္က ရပ္ၾကည္႔ေနတဲ႔ ေကာင္ေလးေတြ တအုပ္ၾကီးက ၀ိုင္းရယ္ၾကေပါ႔။ ကြ်န္မ အစ္မတို႔ တစ္သိုက္ကေတာ႔ အစခံရလို႔ ကေလးေတြပဲ ဖိေငါက္ေပါ႔။
အဲဒီေခတ္က ဇာတ္စင္နဲ႔ အနီးဆံုး ေရွွ႔ဆံုးက ဖ်ာေတြဆို မိန္းကေလးေတြကိုပဲ ေရာင္းပါတယ္။ ေယာက်္ားေလးေတြ မေရာင္းပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔ေတြက ပြဲကသူေတြကို တက္တက္ၾကြၾကြ အားေပးဖို႔(ဥပမာ မင္းသမီးကို ပန္းကံုးစြပ္ရန္)၊ ကိုယ္႔ေကာင္မေလးကို အလြယ္တကူ ရွာေတြ႕ႏိုင္ဖို႔ ေဘးႏွစ္ဖက္မွာ မတ္တတ္ရပ္ၾကည့္ၾကတယ္။
ဖ်ာလက္မွတ္ေစ်းကလည္း ေရွ႔ဆံုးက ေစ်းအၾကီးဆံုးပါ။ ဒုတိယတန္း ေစ်းနည္းနည္းေလ်ာ႔၊ ေနာက္တစ္တန္းဆုတ္ ေစ်းပိုေလ်ာ႔ အဲလိုပါ။ ကြ်န္မတို႔ကေတာ့ အၿမဲတမ္း ဒုတိယတန္းကို ယူပါတယ္။ ေရွ႔လည္းေရာက္တယ္ ေခါင္းၾကီးလည္း အတင္းေမာ႔ၿပီး မၾကည္႔ရဘူး။
ဆိုင္း၀ိုင္းၾကီးကလည္း ကိုယ္နဲ႔ ကပ္ေနတာဆိုေတာ႔ ဗံုသံၾကားတိုင္း ရင္ထဲ ဒိန္း ဒိန္းနဲ႔ ခုန္သြားေလာက္ေအာင္ကို ဆူညံ နားေတြအူလွပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲဒီ နားအူတာကို အိမ္ၿပန္ေရာက္မွ သတိထားမိၿပီး စိတ္ညစ္တာပါ။ ပြဲခင္းထဲက် စင္ေပၚကိုပဲ အာရံုေရာက္ေနေတာ့ မသိပါဘူး။ ပထမဆံုး အပ်ိဳေတာ္ယိမ္း အဲဒါကိုေတာ့ စိတ္၀င္တစားၾကည္႔ႏိုင္တယ္။ ဟာ မင္းသမီးေလးေတြ လွလိုက္တာ နတ္သမီးေလးေတြ က်ေနတာပဲနဲ႔ (ကေလးဆိုေတာ႔ အဟုတ္ထင္ခဲ႔တယ္)။ ပ၇ိသတ္ကလည္း ပြဲ စထြက္ထြက္ၿခင္း စကားနည္းနည္း ေၿပာေနၾကေပမဲ႔ ခဏေနေတာ႔ အကကို အာရံုစိုက္ၿပီး ၿငိမ္သြားေတာ႔တာပဲ။
ေနာက္ၿပီး စတိတ္ရွိဳး… ၿမန္မာသံစဥ္ေလးေတြနဲ႔ စပါတယ္။ အၿမဲ ၾကားရတဲ႔ သီခ်င္းကေတာ႔ ”အတူးေရ..အသက္ေရ…ငယ္ကကြ်မ္းတဲ႔ ငယ္ကြ်မ္းေဆြ” ေပါ႔။ ထို႔ေနာက္ ေခတ္ေပၚသီခ်င္းေတြ မ်ိဳးစံုကို အားပါးတရ စံုစံုလင္လင္ ေဖ်ာ္ေၿဖပါၿပီ။ ကို ဆိုင္းဆရာတို႔ ႏွပ္ၿပီေပါ႔ …အားၿပီေလ။ အဲဒီအခ်ိန္က တစ္ဖက္ၿခမ္းက ေခတ္တီး၀ိုင္း အလုပ္ခ်ိန္။ ၿမန္မာ႔ ဆိုင္း၀ိုင္းၾကီးနဲ႔ ေခတ္တီး၀ိုင္းက ဇာတ္စင္ေရွွ႔ ေဘးတစ္ဖက္စီမွာ ေနရာယူထားတာပါ။
ပရိတ္သတ္ၾကီးကလည္း အုန္းအုန္းၿခိမ္႔ၿခိမ္႔ အားေပးၾကတဲ႔ အခ်ိန္ပါ။ နန္းခင္ေမႊးမ်ား တစ္ပုဒ္ေလာက္ ဟစ္ၿပီဆို ပန္းကံုးေတြက ေခါင္းၿမဳတ္ေတာ႔မယ္။အရပ္ပုပု ဂုတ္ပုပုေလးနဲ႔..ဟိ ဟိ.. လူရႊင္ေတာ္ေတြက နန္း၀င္း နန္းခင္ေမႊး ေမာင္ႏွမကို စၾကတယ္..၁၂ လက္မ ၁ ေပ၊ ၃ ေပ နန္း၀င္း ၁ မိသားစု ဆိုၿပီး။ ေရေမႊးေတြက ရွလူး ရွလူး သြားသြား ဖ်န္းၾကေသးတာ။ စတိတ္ရွိုးနဲ႔တင္ကို ည၀က္ေလာက္ကုန္ပါတယ္။
စတိတ္ရွိဳးၿပီးေတာ႔ ေအာ္ပရာ။ ႏွစ္ပါးသြား။ မိုး၀င္းတို႔ ေဇာ္၀င္းေမာင္တို႔ (မွတ္မိၿပီ သူက ဘီအီးဒီ ေအာင္သိုက္ရဲ႔သား) မႏၱေလး သိန္းေဇာ္တို႔က မင္းသားနွင္႔ မင္းသမီးေတြ အမ်ားၾကီးနွင္႔ နွစ္ပါးခြင္ ကၾကတယ္။ ထူးၿခားတာက နန္း၀င္း နန္းခင္ေမႊး.. သူတို႔က် ေမာင္ႏွမ ဆိုေတာ႔ ”ႏွမေတာ္ ေမာင္ေတာ္ဘုရား” ႏွစ္ပါးသြားကလို႔ မရေပဘူး။ အဲေတာ႔ သူတို႔ ေမာင္ႏွမက အသြင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ အဆို အက အငို အေၿပာ ၿပိဳင္ၾကတဲ႔ ပံုစံနဲ႔ ကၾကတယ္။ ကြ်န္မက အဲဒီ ခြင္ကို ႏွစ္သက္လြန္းလို႔ အခုထိ မွတ္မိေနတုန္းပဲ။
ပထမဆံုး သူတို႔ အဖိုး နန္းေတာ္ေရွ႔ ဆရာတင္၊ ဖခင္ ေရႊနန္းတင္ တို႔ ဓါတ္ပံုၾကီးကို ခ်ၿပၿပီး ကန္ေတာ႔ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ ငါေတာ္တယ္ ငါကပိုတတ္တယ္နဲ႔ ၿပိဳင္ၾကတာေပါ႔ေလ။ အဲဒီ နန္း၀င္းတို႔ မိသားစုက ကြ်န္မတို႔ ၿမိဳ႔ကို သံေယာဇဥ္ရွိသတဲ႔။ သူတို႔ဖခင္ ေရႊနန္းတင္နဲ႔ သူတို႔ မိခင္ၾကီးဟာ နယ္စဥ္ေလွ်ာက္ကရင္း ကြ်န္မတို႔ၿမိဳ႔မွာ ပြဲကတဲ႔အခ်ိန္ လက္ထပ္သြားၾကလို႔ပါတဲ႔။ ပါးစပ္စကား ၾကားဖူးတာပါ။
ႏွစ္ပါးခြင္ၿပီးရင္ေတာ႔ မိုးလင္းလုၿပီ။ ေနာက္ပိုင္းထြက္ေတာ႔ စိတ္မပါေတာ႔ဘူး။ အိပ္ခ်င္ေနၾကၿပီေလ။ တခါတရံ ေနာက္ပိုင္း ၿပီးေအာင္ မၾကည္႔ၾကဘူး။ ႏွစ္ပါးခြင္ၿပီးရင္ ၿပန္ၾကတာပဲ။
ဒါကေတာ႔ မမတို႔ အပ်ိဳေခတ္ ကြ်န္မ ကေလး အရြယ္ကေပါ႔။

No comments: