Sunday, June 21, 2009

ခႏၶာငါးပါးကို ၿမန္မာလို သေဘာေပါက္ သိၿမင္္ႏိုင္ၾကပါေစ

ကြ်န္မသည္ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္သာ ၿဖစ္ပါသည္။ သစၥာ ဟူေသာ စကားလံုးကို ”ဟုတ္သားပဲ” ဟု ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ နားလည္ခဲ႔သည္မွာ ၂ ႏွစ္ခန္႔သာ ရွိပါေသးသည္။ နားလည္သည္ ဆိုရာတြင္ ၿမန္မာလို သေဘာေပါက္ နားလည္ရံုအဆင္႔သာ ၿဖစ္ပါသည္။ ဟိုးအရင္တုန္းက ကြ်န္မနာဖူးေသာ တရားပြဲတို႔မွာ သစၥာအေၾကာင္း ၀ိပႆနာအေၾကာင္း သိပ္မပါခဲ႔ပါ။ ပါသည္႔တိုင္ေအာင္ ကြ်န္မ မရိပ္စားမိတာလည္း ၿဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ကြ်န္မ ၿဖစ္ခ်င္တာက ပါဠိ မသံုး ၿမန္မာစကား သက္သက္ သံုးၿပီး ၿမန္မာလို သိခ်င္တာၿဖစ္သည္။ ဘုန္းၾကီးေတြ ေဟာေနသည္႔ ရုပ္ နာမ္၊ ဓါတ္၊ ခႏၶာ ထိုစကားလံုးမ်ားမွာ ကြ်န္မ ရင္းႏွီးပါသည္။ ဘုန္းၾကီး ေရွ႔ကေမး၊ ေနာက္က လိုက္ေအာ္ေၿဖၾကတဲ႔ အထဲ အမွီလိုက္ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္မ ထိုစကားလံုးမ်ား၏ အဓိပၸာယ္ကို မသိပါ။ အဲေတာ႔ တရားဆိုတာ ရြတ္ရတာပဲလို႔ ေလာက္သာ ထင္ခဲ႔ပါသည္။ ဒီလမ္းနဲ႔ သြားေနခဲ႔တာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာပါသည္။

တကယ္ေတာ႔ ကြ်န္မသည္ အဲဒီလမ္းအေၾကာင္း ၿမန္မာလို တိတိက်က် သိပ္သိခ်င္ခဲ႔ပါသည္။ ကြ်န္မသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ၿဖစ္ရက္ႏွင္႔ သံသရာ ထြက္ရာနည္းလမ္းတို႔ကို ဘာေၾကာင္႔ မသိႏိုင္ရတာလဲ။ ငယ္စဥ္တုန္းက ဘုန္းၾကီးေတြ သင္ေပးၾကပါသည္။ ကြ်န္မကိုယ္တိုင္ကိုက သိၿပီးသား၊ နားလည္ၿပီးသား လူေတြနဲ႔ တတန္းတည္း တက္ခဲ႔လို႔မ်ားလားေတာ႔ မေၿပာတတ္ပါ။ ရုပ္နာမ္ဟဲ႔၊ ၀င္သက္ထြက္သက္ ရွဳဟဲ႔။ သူမ်ားေအာ္လို႔သာ ရုပ္ပါ ဘုရား၊ နာမ္ပါ ဘုရား လိုက္ေအာ္ခဲ႔သည္။ ဘာကို ရုပ္ေၿပာတာလဲ နာမ္ေၿပာတာလဲ ေသခ်ာမသိ။ ကိုယ္႔ဟာကိုယ္ ဘာသာၿပန္ၿပီးေတာ႔ပဲ ဒီခႏၶာၾကီးဟာ ရုပ္၊ စိတ္ဆိုတာ နာမ္ အဲလို သတ္မွတ္ထားပါသည္။
ကဲ အဲေလာက္ သိရံုႏွင္႔ ကြ်န္မ ဘာသြားလုပ္တတ္မလဲရွင္။ ၀င္သက္ ထြက္သက္ရွဳေတာ႔ေရာ ဘာၿဖစ္မလဲ စိတ္တည္ၿငိမ္မယ္။ ဒါပဲ အဲဒီမွာ လမ္းဆံုးေနၿပီ။ ကြ်န္မ သိသမွ် အဲဒီအဆင္႔မွာပဲ လမ္းဆံုးေနသည္။ ဟုတ္ၿပီ စိတ္တည္ၿငိမ္ေတာ႔ သံသရာက လြတ္ေရာလား။ ဘယ္လြတ္လိမ္႔မလဲ။ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာလဲ ၀င္သက္ ထြက္သက္မွတ္တဲ႔နည္းေလာက္ပဲ သိသည္္။ အဲေလာက္နဲ႔ သစၥာမသိဘူး ဆိုတာလဲ သိေနၿပန္သည္္။
ကြ်န္မ အဲဒီနည္းလမ္းကို ၿမန္မာလို ေသေသခ်ာခ်ာၾကီး သိပ္ကို သိခ်င္ေနခဲ႔ပါသည္။ မသိခင္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ အလိုက ဘုရား ရွိခိုးတိုင္း ”ေသခ်ာ သင္ေပးမဲ႔ ဆရာေကာင္းေတြ႔လို႔ နည္းမွန္ လမ္းမွန္နဲ႔ တရား အားထုတ္နိဳင္ပါေစ” လို႔ ဆုေတာင္းခဲ႔ပါသည္္။ ကြ်န္မ ပတ္၀န္းက်င္မွာ တကယ္ ၿမန္မာလို နားလည္ေအာင္ ေၿပာၿပတဲ႔သူ သို႔မဟုတ္ တကယ္သင္တဲ႔ ဆရာဘယ္မွာ ရွိတယ္ဆိုတဲ႔ သတင္းကို ေပးႏိုင္သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိခဲ႔ပါ။ ကိုယ္တိုင္ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား မရွာေဖြခဲ႔တာလည္းပါပါသည္။
သစၥာတရားဆိုတာကို နားလည္ဖို႔ ကြ်န္မသည္ လူပိန္း အဆင္႔ၿဖစ္ပါသည္။ အဲဒီ လူပိန္းသည္ သစၥာတရားကို ၿမန္မာလို နားလည္မွ က်င္႔သံုး ပြားမ်ားတတ္မွာ ၿဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္မတို႔ သင္ေနၾကတဲ႔ သိပၸံပညာေတြနွင္႔ ဥပမာၿပဳရလွ်င္ သီအိုရီေတြ နားမလည္ဘဲ ႏွုတ္တိုက္ အလြတ္က်က္ေနသည္ႏွင္႔ အတူတူၿဖစ္ပါသည္။ သီအိုရီ အလြတ္ရသည္။ သို႔ေသာ္ နားမလည္။ မည္သို႔ အသံုးခ်မည္နည္း။ ဘုရားစာေတြ ပါဠိေတြႏွင္႔ ကြ်န္မ ရြတ္ႏိုင္သားပဲ။ သို႔ေသာ္ နားမလည္။ အသံုးမခ်တတ္။ အဲဒါကိုလည္း ကြ်န္မ တိတ္တဆိတ္ မေက်မလည္ ၿဖစ္ေနပါသည္။ ငါ ဘာလို႔ ဒီလမ္းနဲ႔ ဒီေလာက္ ေ၀းရသလဲ။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ သၾကၤန္မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႔ မိုးကုတ္၀ိပႆနာ မဂၤလာေက်ာင္းတိုက္ (အမရပူရ ၿမိဳ႔ ဟုလည္း ေၿပာႏိုင္ပါသည္) တြင္ တရားစခန္း ၀င္ၿဖစ္သြားပါသည္။ အဲဒီမွာ မိုးကုတ္တရားေတာ္မ်ားကို ၿမန္မာလို ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ၾကီး နားလည္စၿပဳလာပါသည္။ မိုးကုတ္တရားမ်ားသည္ ၿမန္မာ စကားသက္သက္ ေဟာပါသည္။ အလြန္နားလည္လြယ္ပါသည္။ တစ္ခြန္းေၿပာလိုက္တိုင္း ” ဟာ ဒီစကားလံုး ငါ ၾကားဖူးတယ္။ ေအာ္ ဒါက ၿမန္မာလို ဒါကိုး” ဆိုတာ သိ သိ လိုက္လာပါသည္။ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားေသာ အခ်ိန္ၿဖစ္ခဲ႔ပါသည္။
အရင္တုန္းက နည္းလမ္း အဆင္႔ကို ေသခ်ာ မသိ၊ ေယာင္၀ါး၀ါးႏွင္႔ ”ထိုင္ ထိုင္ ” ဆိုတာနွင္႔ ၿပီးခဲ႔ရပါသည္။ လမ္းမသိဘဲႏွင္႔ လုပ္ေနေတာ႔ ဘယ္မွာ စိတ္၀င္စားပါ႔မလဲ။ တိက်တဲ႔ research direction မရွိဘဲႏွင္႔ လုပ္လုပ္ ဆိုၿပီး နင္းကန္ စာေတြဖတ္၊ ဟုိဟာေလး စမ္းလိုက္၊ ဒီဟာေလး စမ္းလိုက္နဲ႔ လုပ္ေနတဲ႔ Ph.D ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္လို ၿဖစ္ေနသည္။ (အခုေလာေလာဆယ္ ကြ်န္မ အဲလို ၿဖစ္ေနလို႔ လက္ေတြ႔ ထင္ရွားတဲ႔ ဥပမာ ေပးလိုက္တာ။ ခု စာေရးရင္းနဲ႔မွ အဲဒီ အခ်က္ကို သတိထားမိလာတာ။ ခု ေခါင္းထဲမွာ direction ေပၚသြားၿပီ။ ၾကည္႔ထားတဲ႔ protocol ကို Avispa tool နဲ႔ ရေအာင္ ေရးဖို႔ ၊ တိက်တဲ႔ analysis လုပ္ဖို႔။ ဒါက ခုေလာေလာဆယ္ direction ပဲ။ ေက်းဇူး)
အဲဒီ တရားစခန္းမွာဘဲ သံသရာ ထြက္ရာလမ္း၏ လမ္းၿပေၿမပံုကို ရခဲ႔ပါသည္။ လမ္းၿပေၿမပံု ဆိုသည္မွာ ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ရတယ္ဆိုတာကို ၿမန္မာလို နားလည္ၿခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ထို႔ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ႔ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တရားေတာ္မ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ အခ်ိန္ယူၿပီး နာယူခဲ႔သည္မွာ ယေန႔ အထိၿဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္မစိတ္ထဲတြင္ ကြ်န္မ မသိသည္မ်ားကို သိလာရခ်ိန္တြင္ သူမ်ားေတြကို သိပ္မွ်ေ၀ခ်င္ပါသည္။ ကြ်န္မလို ဘာဆိုဘာမွ်မသိေသးသည္႔၊ သစၥာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ လူပိန္းအဆင္႔သာ ရွိသည္႔ သူမ်ားကို ကြ်န္မလို အလွမ္းေ၀းမေနေအာင္ ေၿပာၿပေပးခ်င္ပါသည္။ ကြ်န္မ တကယ္က်င္႔ေနသလား ဆိုရင္ တကယ္ မက်င္႔ေသးပါ။ တရားနာရံု အဆင္႔သာ ရွိေသးသည္။
ယခု ကြ်န္မေရးေနၿခင္းသည္ ကြ်န္မ လို ဘာမွ်မသိေသးသူမ်ား ၿမန္မာလို နည္းလမ္းသိေစခ်င္သည္႔ ေစတနာ ႏွင္႔ေရးပါသည္။ ဘယ္လို အားထုတ္လိုက္၊ ဘယ္ေလာက္ရသြားမယ္ ဆိုတာမ်ိဳး အတိအက် မေၿပာတတ္ပါ။ ကြ်န္မမွ တကယ္ အဲေလာက္ထိ ထိထိေရာက္ေရာက္ အားမထုတ္ထားဘဲ။ သို႔ေသာ္ ကြ်န္မ ၿမန္မာလို နားလည္ေစတဲ႔ တရားမ်ား နာယူခဲ႔သည္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ၿမန္မာလို နားလည္ပါသည္။ သူေၿပာတဲ႔ အားထုတ္နည္းဆိုတာေတာ႔ ဆရာေတာ္၏ တရားေတာ္ကို နာယူတာသာလွ်င္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္း ၿဖစ္ပါလိမ္႔မည္။ ဆရာေတာ္ သင္ၿပတာကို ကိုယ္တိုင္ လက္ခ်ာလိုက္မွသာလွ်င္ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ထဲမွ လက္ခံ သေဘာေပါက္မွာ ၿဖစ္ပါသည္။
ကြ်န္မသည္ တရားေတြနာ၊ နားလည္ေအာင္ စဥ္းစားၿပီး ကိုယ္နားလည္ သလို ၿပန္မွတ္ထားတတ္ပါသည္။ ကိုယ္လုပ္ရမဲ႔ အလုပ္ကို Frame ခ် ထားႏိုင္ေအာင္ လုပ္ၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ တစ္ေခြၿပီး တစ္ေခြ တရားနာရင္းနဲ႔ schedule ကို ကိုယ္တိုင္သိေအာင္ လုပ္ပါသည္။ ယခုပို႔စ္သည္ ကြ်န္မ နားလည္သေလာက္နဲ႔ သြားႏိုင္တဲ႔လမ္းရဲ႔ schedule အတိုဆံုး၊ အထိေရာက္ဆံုးကို ေရးၿပမည္ ၿဖစ္ပါသည္။

သံသရာ ထြက္ရာခရီးသြားရန္ ေၿခလွမ္းသံုးလွမ္း လိုပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ
(၁) သိမႈ
(၂) ပြားမႈ
(၃) ပယ္မႈ

ထို စကားသံုးလံုးသည္ ၿမန္မာစကား သက္သက္ ၿဖစ္၍ အားလံုး နားလည္ႏိုင္ပါမည္။ အဲဒီ သံုးမိ်ဳးကို ေသခ်ာသိမွတ္ နားလည္ ရပါမည္။
အေရးၾကီးဆံုးကေတာ႔ သိမႈ ၿဖစ္သည္။ အဲဒီ သိမႈ ကို ကြ်န္မ မသိခဲ႔ သၿဖင္႔ ၂၅ႏွစ္လံုးလံုး ဘုရားစာရြတ္၊ ၀င္ေလ ထြက္ေလ မွတ္နဲ႔ ဘာသာေရးလုပ္ခဲ႔ရသည္။
သိမႈ ဆိုရာတြင္ အဓိက သိစရာမ်ားမွာ
ခႏၶာ ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာ ၊ ပ႗ိစၥသမုပၸါဒ္ တို႔ကို ၿမန္မာလို နားလည္ သိမွတ္ဖို႔ ၿဖစ္ပါသည္။
ခႏၶာငါးပါး လူတိုင္းၾကားဖူးပါသည္။ ကြ်န္မလည္း ၾကားဖူးပါသည္။ ကြ်န္မသည္ တစ္ခုတည္းရွိတဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ဘာလို႔ ဒီ language မွာ ငါးခု…ငါးခုနဲ႔ ေၿပာေနၾကတာလဲဟု နားမလည္ႏိုင္ၿဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ယခု ၿမန္မာလို သိပါၿပီ။
ခႏၶာဆိုတာ ကြ်န္မတို႔ သိထားတဲ႔ လူေကာင္ၾကီး တစ္ခုကို ဆိုလိုခ်င္တာ မဟုတ္ပါ။ အစုအပံု လို႔သာ ဆိုလိုပါသည္။ ခႏၶာငါးပါးတို႔မွာ
(၁) ရူပကၡႏၶာ ………………ေဖာက္ၿပန္ ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာအစု ၿဖစ္ပ်က္မႈ
(၂) ေ၀ဒနာကၡႏၶာ………….ခံစားတတ္ေသာ သေဘာအစု ၿဖစ္ပ်က္မႈ
(၃) သညာကၡႏၶာ ………….မွတ္သားတတ္ေသာ သေဘာအစု ၿဖစ္ပ်က္မႈ
(၄) သခၤါရကၡႏၶာ……………ၿပဳၿပင္စီရင္တတ္ေသာ သေဘာအစု ၿဖစ္ပ်က္မႈ
(၅) ၀ိညာဏကၡႏၶာ……… သိၾကံ တတ္ေသာ သေဘာအစု ၿဖစ္ပ်က္မႈ

ဤေနရာတြင္ ေသခ်ာ ၾကည္႔ရန္မွာ ”……..ေသာ” တို႔သည္ ၿမန္မာၿပန္ၿဖစ္သၿဖင္႔ ေသခ်ာမွတ္ၾကပါလိမ္႔မည္။ သတိထားရန္မွာ ေနာက္က ” သေဘာအစု ၿဖစ္ပ်က္မႈ” ဟူေသာ စကားတည္း။ (ခႏၶာသည္ အေကာင္ၾကီးမဟုတ္ ”သေဘာ အစုၾကီး” ၿဖစ္သည္။ ခႏၶာသည္ ”ၿဖစ္ ပ်က္မႈ” မ်ား တရစပ္ ၿဖစ္ေနသည္။ ) ဟူေသာ concept ကို ခႏၶာငါးပါးကို ရြတ္တိုင္း အၿမဲ ေခါင္းထဲေရာက္ဖို႔ လိုပါသည္။
အလြယ္မွတ္ရန္ လကၤာမွာ
”ေဖာက္ၿပန္၊ ခံစား၊ မွတ္သား၊ ၿပဳၿပင္၊ သိ၀ိညာဥ္၊ ငါးအင္ ခႏၶာမွတ္”
ကြ်န္မကိုယ္တိုင္ အဲဒီလကၤာ အလြတ္ရၿပီး အဲဒီ စကားလံုး ငါးလံုးကိုသာ မွတ္ထားပါသည္။ ကိုယ္တကယ္ အသံုးခ်မွာက ဒါပဲကိုး။ ပါဠိလိုကို လံုး၀ မမွတ္မိပါ။ အခု ဒီစာေရးေတာ႔မည္ဆိုမွ စာအုပ္ထုတ္ရွာၿပီး ပါဠိစကား ၿဖည္႔စြက္ရပါသည္။
ဤ ခႏၶာငါးပါးကိုေတာ႔ ပါဠိလိုေရာ ၿမန္မာလိုပါ အလြတ္ရေအာင္ ဦးစြာ လုပ္သင္႔သည္။ ကြ်န္မလည္း အခုပဲ ပါဠိလို ႏွုတ္တိုက္ရေအာင္ က်က္ရပါဦးမည္။ ပါဠိလို ဘယ္မွာ အသံုးၿပဳရမလဲဆိုေတာ႔ တရားနာတဲ႔အခါ၊ ဆရာ သင္ေပးတဲ႔အခါ၊ တရား ေဆြးေႏြးတဲ႔ အခါ လိုအပ္ပါသည္။ ထို ပါဠိစကားလံုးမ်ားသည္ ဒီပညာရပ္သင္ယူဖို႔ အတြက္က လိုအပ္ေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား ၿဖစ္ေနေသာေၾကာင္႔ သိဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။
ခါတိုင္းလို ဘုန္းၾကီးေရွ႔က ေမး ၊ ေနာက္က ”ခႏၶာ ငါးပါးပါ ဘုရား။ ရူပကၡႏၶာ………..” စသည္ၿဖင္႔ ၾကက္တူေရြးႏွုတ္တိုက္ မၿဖစ္ေတာ႔ပါ။ ၿမန္မာလို နားလည္ၿပီး ၿဖစ္ရပါမည္။
အဲဒီငါးပါးကို ေပါင္းလိုက္ရင္

နံပါတ္ ၁ က ရုပ္ ခႏၶာ
နံပါတ္ ၂ မွ ၅ အထိ က နာမ္ခႏၶာ

အက်ဥ္းခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ရုပ္နဲ႔နာမ္ ႏွစ္ပါးသာ ၿဖစ္သြားပါသည္။

ထို ခႏၶာငါးပါးကိုပဲ ညအိပ္ရာ၀င္လွ်င္ ၿမန္မာလို တိတိက်က်ၾကီး ႏွုတ္က အသံထြက္ ဆိုၿပီး ႏွလံုးသြင္းအိပ္ပါ။ စိတ္ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း အိပ္ေပ်ာ္သြားပါမည္။ မနက္ အိပ္ရာႏိုးႏိုးခ်င္း ၿမန္မာလို တိတိက်က်ၾကီး အသံထြက္ဆိုၿပီး ႏွလံုးသြင္းၾကည္႔ပါ။ ရံုးသြား ေက်ာင္းသြားဖို႔အတြက္ စိတ္တက္ၾကြ လန္းဆန္းေနပါလိမ္႔မည္။ မယံုမရွိပါနဲ႔။ တကယ္ စိတ္ႏွစ္ၿပီး လုပ္ၾကည္႔ပါလို႔ တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။

အမွန္ေတာ႔ ဘာသာေရးပို႔စ္မ်ားကုိ တရားေတာ္ဘေလာ႔ဂ္တြင္ ကြ်န္မတို႔ သတ္သတ္ခြဲၿခားၿပီး ေရးၾကပါသည္။ အခု သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ဒီဘေလာ႔ဂ္ကိုသာ သိၾကသၿဖင္႔ ဒီမွာ ပို႔စ္လာတင္ၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ သူကေတာ႔ ဒီမွာပဲ အကုန္ေရာေရးလိုပါသည္။ ကြ်န္မကေတာ႔ ဘာသာေရးပို႔စ္ေတြကိုု သတ္သတ္ခြဲၿခား ေရးခ်င္ပါသည္။ အိမ္မွာ ဘုရားခန္းနွင္႔ ဧည္႔ခန္းခြဲၿခားထားသလို သေဘာထားမိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဘာသာေရး ပို႔စ္မ်ားကို ကြ်န္မတို႔အိမ္၏ ဘုရားခန္းမွာ လာဖတ္ေပးပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။

8 comments:

ေရာင္ျပန္ said...

မမေရ.. ဆက္ဖတ္ရန္ကို ႏွိပ္ေတာ့ မေပၚဘူးျဖစ္ေနတယ္.. စာဆက္ဖတ္လို႔မရလုိ႔ ျပန္သြားျပီ.. စိတ္ညစ္ျပီး...

ခမ္းကီး said...

က်ေနာ္ေတာ့ အမ်ားႀကီး ေလ့လာရဦးမယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ZT said...

ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီလို ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ တစ္ခါမွ မေလ့လာဖူးဘူး။ ပါဠိလိုလည္း မသိဘူး။ ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက နဲ႕ ျမသန္းစံ တို႕ ေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ျပီး လူျပိန္း နားလည္တဲ့နည္း ေလာက္ပဲ သေဘာေပါက္တာပါ။ အခုလို အေသအခ်ာ ရွင္းျပေပးတာ ေက်းဇူးပါပဲ။

မင္းညိဳ said...

ခႏၶာ အေၾကာင္း ရွင္းထားတာ နားမလည္ပါ...။ ေရးၿပထားေသာ အခ်က္ငါးခ်က္မွာ ခႏၶာ ၏ Characteristics သေဘာလကၡဏာ မ်ား ၿဖစ္မည္ ထင္ သည္။

ခႏၶာ ဆိုသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ၏ လက္ရွိကိုယ္အေကာင္အထည္ ကို ဆိုလိုၿခင္းမဟုတ္ဆိုလိုခ်င္ပါသလား...။

သို႔တည္းမဟုတ္ ကိုယ္အေကာင္အထည္ကို ႏွလံုးမသြင္းပဲ ထို Characteristics သေဘာလကၡဏာ မ်ားကိုသာ ႏွလံုးသြင္းသင္႔သည္ ဆိုပါသလား....။

သို႔တည္းမဟုတ္ ခႏၶာ၏ အဓိပၸါယ္သည္ ကိုယ္အေကာင္ အထည္ကို ဆိုလိုၿခင္းကားမွန္၏ တရားအားထုတ္မွႈ လမ္းစဥ္၌ ဤ Characteristics သေဘာလကၡဏာ မ်ားကိုသာ အာရုံတြင္ ထင္ဟပ္၍က်င္႔ၾကံရမည္ ဆိုလိုပါသလား......။

သုိ႔မဟုတ္ ထင္ရွားေအာင္ အၿခားအဓိပၸါယ္ရွိလွ်င္ ရွင္းၿပေပးပါ.......။ အင္း...။ ဘေလာ႔တစ္ခုထည္းေရးေနရင္း ဖိုက္သလိုေတာ့ ၿဖစ္မယ္ မထင္ဘူး......။

မဟာဆန္ said...

ေရာင္ၿပန္ေရ...ဆက္ဖတ္ရန္က အစ္မဆီမွာေတာ႔ ေပၚတယ္.. ညီမဆီမွာ ဘာလို႔ မေပၚလည္း မသိဘူး..ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္လာဖတ္ပါဦးေနာ္...
ခမ္းကီး နဲ႔ ZT...ခုလို ကြ်န္မေရးတာကို ေသခ်ာဖတ္ၿပီး မန္႔ေပး၊ အားေပးတဲ႔ အတြက္ အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္...တကယ္ေတာ႔ ကြ်န္မက ၀ိပႆနာ ဆိုင္ရာပို႔စ္ေတြကို ေရးရမွာ အလြန္ေၾကာက္ရြ႔ံခဲ႔လို႔ပါ...ကိုယ္တိုင္က တရားနာရံု အဆင္႔သာ ရွိေသးလို႔ ဒီေလာက္ ၾကီးက်ယ္ၿမင္႔ၿမတ္တဲ႔ အရာေတြကို နားလည္သေလာက္ ေ၀မွ်ရမွာ လက္တြန္႔ေနတာပါ။ ဒီလို စာေတြ ေရးၿပီဆိုရင္ ေသခ်ာ တရားကို နာၿပီးမွ ကုိယ္တိုင္ ထပ္ခါထပ္ခါ ”မွန္ရဲ႔လား”ဆိုတာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ၿပန္ေမးၿပီးမွ ေရးပါတယ္။ ကြ်န္မ မွားၿပီး ေၿပာမိမွာ စိုးရိမ္လို႔ပါ။ အခုေရးသမွ်လည္း ကြ်န္မ နားလည္သလို ”မွန္တယ္”လို႔ ထင္လို႔ ေရးတာပါ။ ခုလို အားေပးတဲ႔အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။
မင္းညိဳေရ...ငါ နင္႔ကို ရွင္းၿပဖို႔ အတြက္ ေသခ်ာ ၿပန္ေလ႔လာလိုက္ဦးမယ္။ ငါ႔ စိတ္ထဲေတာ႔ နင္႔ေမးခြန္းေတြကို အေၿဖသိတယ္။ သို႔ေသာ္ စကားလံုး ေ၀ေ၀ဆာဆာႏွင္႔ ရွင္းၿပခ်င္လို႔ ငါ အခ်ိန္ထပ္ယူလိုက္ဦးမယ္

Unknown said...

သစၥာရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ကို သီတဂူ ဆရာေတာ္ ဦးဥာဏ္ဏိသရရဲ႕ အေၿခခံ ဗုဒၶဝါဒမွာ အေသးစိတ္ ၿမန္မာလို ႐ွင္းၿပထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး မဟာစည္ ဆရာေတာ္ႀကီး ကေလးၿမဳိ႕မွာ ေဟာတဲ့ တရားေတာ္ သိတ္ေကာင္းတယ္။ ဗုဒၶဘာသာအေႀကာင္း အေသးစိတ္ ရွင္းၿပထားတဲ့အၿပင္ တရားရႈနည္း အဆင့္ဆင့္ကို အေသးစိတ္ လက္ေတြ႔ပါတြဲၿပီး ႐ွင္းၿပထားတယ္။ ၿမန္မာၿပည္မွာ က်န္ခဲ့ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ဆီမွာ ပါမလာလို႔ဗ်ာ။
မဟုတ္ရင္ ေ၀မွ်ပါတယ္။

လင္းၾကယ္ျဖဴ said...

ေတာ္ေတာ္ကို တန္ဖိုး႐ွိ မွတ္သားသင့္တဲ့ အရာေတၢပါခင္ဗ်ာ..စာေရးသူကို ေက်းဇူးပါ

Thet Oo said...

ရူပကၡႏၶာ၊ ေ၀ဒနာႏွင့္ သညာ သခၤါရ၊ ေ၀ညာဏတို႔ အစုငါးတန္ ငါးရပ္ခန္တည္း။