Friday, October 9, 2009

အိပ္ယာမ၀င္ခင္ အေတြးမ်ား

ေမြးဖြားၾကီးၿပင္းခဲ႔တဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ ၿဖတ္သန္းခဲ႔ရာ ပတ္၀န္းက်င္ လက္ရွိေရာက္ရွိေနတဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ ေတြက ရတဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြကို မူတည္ၿပီး အေတြးတစ္ခ်ိဳ ၀င္ၿဖစ္တယ္ အေၿခခံပညာ ေလးတန္းႏွစ္ထိ နံနက္ခင္းေက်ာင္းတက္ ေခါင္းေလာင္းထုိးတာနဲ႔ ဆိုရတဲ႔ သစၥာဓိဌာန္ေလးခ်က္က စေၿပာမွ ရမယ္။

‘‘ မိမိ ကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားမည္၊ မိမိေက်ာင္းကို ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားမည္၊ မိမိရြာကို ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားမည္၊ မိမိႏုိင္ငံကို ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားမည္‘‘ တဲ႔။

တမ်ိဳးတဖံု နားလည္လုိက္တဲ႔ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ မိမိကိုယ္ကို တိုးတက္ၾကီးပြားေအာင္ အရင္ၾကံေဆာင္ပါ။ ၿပီးရင္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ ေနာက္ထပ္ခါထပ္ခါ ခ်ဲ႔လို႔ ႏုိင္ငံ၊ ကမၻာ ႔ပတ္၀န္းက်င္ က လူသားမ်ိဳးႏြယ္ စတာေတြကို တိုးတက္ၾကီးပြားေအာင္ အဆင္႔ဆင္႔ ၾကံေဆာင္လုပ္ကိုင္ပါလို႔ ေတြးယူပါတယ္။ မိမိကုိယ္က ေတာ္တဲ႔ တတ္တဲ႔ လူမဟုတ္ပဲ ပတ္၀န္းက်င္ က လူေတြကို ေတာ္ေအာင္တတ္ေအာင္ ၾကီးပြားေအာင္ လုပ္ေပးခ်င္လို႔ မလြယ္ပါဘူး။ မၿဖစ္ႏုိင္ဘူးပဲ ေၿပာပါရေစ။ ခုခ်ိန္မွာေတာ႔ မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားရင္း နဲ႔ လူ႔သက္တမ္းတ၀က္ေရာက္ေနပါၿပီ။ ကမၻာကလူသားမ်ိဳးႏြယ္အတြက္ ႏုိင္ငံက လူေတြအတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ မိသားစု အတြက္ေနေနသာသာ မိမိကုိယ္ကို ရပ္တည္ဖို႔ေတာင္ မနည္းၾကိဳးစားေနရတဲ႔ အေၿခအေနမွာရွိပါတယ္..။ ဒါက စကားခ်ီးပါ။ ေနာက္ဆက္ေၿပာမွာက ဒီေန႔ ေရခ်ိဳးရင္း စိတ္ကူးယဥ္တာပါ။ အထက္က သစၥာဓိဌာန္ေလးခ်က္ကို ၾကိဳက္သမို႔ ႏုိင္ငံကို ဘယ္လိုတိုးတက္ ေအာင္လုပ္မလဲ ဘာေတြလုပ္ၾကမလဲ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည္႔တယ္။ အင္း…အဆင္႔ကေတာ့ နည္းနည္းေက်ာ္ေနၿပီ။

သိပ္ရွဳပ္တဲ႔ ကိစၥေတြကို စဥ္းစားတိုင္း စကားလံုးေလးတစ္လံုးေပၚလာတယ္‘‘ KISS‘‘ တဲ႔။ Keep It Simple, Stupid. တဲ႔။ စေတြးစို႔…။

လူတစ္ေယာက္ တိုးတက္ၾကီးပြားဖို႔ဆိုရင္ အသိဗဟုသုတ အၾကားအၿမင္ သိကၽြမ္းခင္မင္ရာ မိတ္ေဆြ လိုပါတယ္ အဲဒါေတြနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ႔ ေနာက္တစ္ခုက သူ႔ ရဲ႔ ဲ႔ အိပ္မက္ပါ။ စာေပဆိုရာမွာ ၿမန္မာစာဖတ္ကၽြမ္းယံုမဟုတ္ အဂၤလိပ္စာဖတ္ကၽြမ္းၿခင္းကိုပါဆိုလိုပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေရးလိုရင္းက အဲဒီ အဂၤလိပ္စာပါ။ အဲဒီစာေပေတြက တဆင္႔ ကမၻာတ၀ွမ္း သူ႔အိပ္မက္ကို ၿဖန္႔ႏုိင္တယ္။ ၿမန္မာစာ ၿမန္မာစကားက ကိုယ္႔ပတ္၀န္းက်င္မွာပဲရွိသမို႔ လြယ္လြယ္သင္ယူလို႔ရပါတယ္..။ စာဖတ္ၿခင္းကို ကၽြမ္း၀င္ဖို႔ သူကိုယ္တိုင္စိတ္မပါရင္ေတာင္ မိဘေတြက ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းဖန္တီးေပးရင္ ၿမန္မာစာဖတ္ခ်င္တဲ႔ အေလ႔ အေပ်ာ္တမ္းစာဖတ္ေလ႔ ရွိလာႏုိင္ပါတယ္…။ ၿမန္မာလိုဘာသာၿပန္ထားတဲ႔ ဘာသာၿပန္စာေပေတြကတဆင္႔ ကမၻာကို သူစိတ္ကူးယဥ္ ေၿခဆန္႔ႏုိင္တယ္။ စာဖတ္မ်ားေလ သူ႔အိပ္မက္ကို ၾကီးၾကီးမက္ဖို႔သိလာေလပဲ…။ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္း (ပညာတတ္အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ ၿမိဳ ႔) ေရာက္မေနရင္ေတာင္ သူ႔ ဘယ္ေလာက္ၾကီးတဲ႔ အိပ္မက္ကို မက္ရမလဲ သိလာလိမ္႔မယ္..။ ႏုိင္ငံၿခားမွာ ဘာေက်ာင္းတက္ရင္ ဘာၿဖစ္မယ္ ဘယ္သြားရင္ ဘယ္ေရာက္မယ္ ဘယ္လိုလူမွႈဆက္ဆံေရးဆိုဘယ္လိုဆိုတာ ၿမိဳ႔ ေပၚက ကေလးမွ သိတာမဟုတ္ ၿမိဳ ႔နဲ႔ ေ၀းတဲ႔ နယ္စပ္က ကေလးကလဲ စာဖတ္ကၽြမ္းရင္ သိနုိင္တယ္…။ ဆရာေဖၿမင္႔ ဘာသာၿပန္တဲ႔ စာအုပ္တစ္အုပ္မွာ (အတိအက်ေတာ႔မမွတ္မိေတာ့) ဖခင္တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔သမီး ၿမိဳ ႔ေက်ာင္းကို သြားတက္ေနတာ သြားရလာရနဲ႔ လူငယ္ဘ၀ အခ်ိန္ေတြကုန္ၿပီး သိပ္ဆင္းရဲ ေနတာ ေတြ႔ေတာ့ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္း စဥ္းစားတယ္။ သူေနတဲ႔ ေနရာကလည္း ၿမိဳ ႔နဲ႔ အင္မတန္ အလွမ္းကြာဆိုပဲ။ ဒါနဲ႔ အိမ္မွာ စာၾကည္႔ခန္း ေကာင္းေကာင္းလုပ္ၿပီး စာမ်ားမ်ားဖတ္လို႔ သူ႔သမီးကို စာသင္ေပးလိုက္တာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြကို ယွဥ္ႏုိင္တဲ႔ လူမွႈ အသိ ပညာအသိေတြ ရတယ္တဲ႔..။ ဒါ ေယဘုယ် ဆိုခ်င္တယ္…။ ေၿပာခ်င္တာ စာဖတ္ကၽြမ္းရင္ ရလာတဲ႔ အသိပညာ၊ နဲ႔ အနာဂတ္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကို ဆိုလိုတာပါ…။

အဂၤလိပ္စာ အေနနဲ႔ ေၿပာရင္ တႏုိင္ငံလံုး အတြက္ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္ကိုပါထည္႔ ေၿပာခ်င္တယ္…။ ဘာသာၿပန္ေတြက တဆင္႔ ကမၻာ႔ေရးရာ စာေပ ဗဟုသုတ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေလ႔လာတာ တိုက္ရုိက္မဟုတ္လို႔ အခ်ိန္နဲ႔ တေၿပးညီမၿဖစ္တာေတြ သူဖတ္မိလို႔ သူၾကိဳက္တာ ၿပန္မွ ကိုယ္က ဖတ္ရတာေတြ စတဲ႔ ဒုကၡေတြ ေတြ႔ရတယ္..။ ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ႔ နယ္ပယ္ က စာလည္း ရွိခ်င္မွ ရွိတယ္။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္စာတတ္ဖို႔ လိုလာၿပီ…။ ဒီေန႔ကမၻာမွာ ဒုတိယ ဘာသာစကားအၿဖစ္ အဂၤလိပ္ကို ကၽြမ္းက်င္ခဲ႔ရင္ေတာင္ ႏွံ႔စပ္တဲ႔ သူ ၿဖစ္ေနပါၿပီ။ ကမၻာ႔စာေပေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဂၤလိပ္လိုရွိတာကိုး။ ၿမန္မာ ေက်ာင္းသားေတြ ကမၻာအႏွံ႔ ပညာရွာရာမွာ ဒါမွမဟုတ္ ၿမန္မာကေန ၿပီး ကမၻာေပၚက ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္လို႔ တဆင္႔တက္ပညာရွာရာမွာ ပညာသင္ၾကားလာခဲ႔တဲ႔ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေတြ မနိမ္႔ဘူး။ အၿပင္ကမၻာကလူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရာမွာေတာ့ ကိုယ္႔ကို အထင္ၾကီးဖို႔ လက္ခံဖို႔ဆို ေၿပာဆိုဆက္ဆံတတ္ဖို႔ လုိလာပါၿပီ။ ဖတ္ႏိုင္ေရးသားႏုိင္ဖို႔လည္း လိုလာပါၿပီ။ ၿမန္မာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ အဂၤလိပ္စာ ေတာ္ပါတယ္လို႔ ေၿပာၾကပါေစ တႏုိင္ငံလံုးအတိုင္းအတာဆို မေတာ္ဘူး ေၿပာရမယ္။ ၿမန္မာရဲ ႔ ေန႔စဥ္ေနထိုင္မွႈ ဘ၀မွာ ဧည္႔လမ္းညႊန္ေတြကလြဲရင္ တကၠသိုလ္ အဆင္႔မွာေတာင္ ေၿပာဆိုဆက္ဆံမွႈ မရွိသေလာက္နည္းပါတယ္။ မရွိရၿခင္း ေနာက္တစ္ေၾကာင္းက ႏုိင္ငံၿခား ေက်ာင္းသားမရွိဘူး မရွိေတာ႔ အဂၤလိပ္လို လက္ခ်ာ မရွိဘူး။ ႏုိင္ငံၿခားသားမပါ စာတမ္းဖတ္ပြဲတခ်ိဳ ႔မွာ ေၿပာၾကေသာ္ၿငား တကယ္လိုအပ္လို႔ ေၿပာတာမဟုတ္ လုပ္ေၿပာရတာၿဖစ္လို႔ ေၿပာရင္း သိပ္မရွင္းေတာ့ရင္ ဗမာလို တြယ္ထဲ႔လုိက္ၾကတာပဲ။ အဓိကကေတာ့ ႏုိင္ငံၿခားသားပညာရွင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ ပညာရွင္အဆင္႔ ၿမန္မာေတြ ထၿပီး ေလမက်ယ္ႏုိင္ၾကတာ ဘာသာရပ္ကို နားမလည္လို႔မဟုတ္ သူေၿပာတာနားလည္ေကာင္း လည္ေသာ္ၿငား အဂၤလိပ္လို အက်ယ္တ၀င္႔ မရွင္းနုိင္ၾကလုိ႔ပါ။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြ ပါဠိစာေပေတြ တတ္ကၽြမ္းေသာ္ၿငား ပါဠိလို မေၿပာတတ္ၾကတာနဲ႔ ဆင္တူပါတယ္…။ ဒါေတာင္ ၿမန္္မာ တကၠသိုလ္ဆင္႔ေတြမွာ ဘာသာရပ္ေတြကို အဂၤလိပ္လို ဆက္လက္ၿပဌာန္းထားလို႔ပါ။ ၿမန္မာတကၠသိုလ္ထြက္ေတြ ႏုိင္ငံၿခားေရာက္ၿပီး တႏွစ္ေလာက္ေနရင္ အဂၤလိပ္စကား သင္တန္း မတက္ဖူးခဲ႔ေသာ္ၿငား အဂၤလိပ္လို အေတာ္ေၿပာတတ္ၾကပါတယ္…။ ရႊန္းရႊန္းေ၀ေအာင္ေၿပာဖို႔နဲ႔ ကြန္ဖရင္႔ေတြ စာတမ္းဖတ္ပြဲေတြ လူစည္ကားရာေနရာေတြမွာ လူတြင္က်ယ္လုပ္ဖို႔ေတာ့ ဒါနဲ႔ မရပါဘူး။ စာတမ္းဖတ္ပြဲတစ္ခုမွာ စီနီယာ အာဖရိကန္တစ္ေယာက္ ရႊန္းရႊန္ေ၀ေအာင္ေၿပာသြားေတာ့ သူ႔ကို အားက်ခဲ႔ဖူးတယ္ ေရာက္စမွာ သူ႔ အသံထြက္က သိပ္မေကာင္းသလိုရွိေပမယ္႔ ႏွစ္ေလာက္ေနေတာ့ သူ႔ အသံထြက္ေကာင္းလာသလို ကိုယ္လည္း နားေထာင္တဲ႔ အက်င္းတိုးတက္လာေတာ့ သူေၿပာတာ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္…။ အသံထြက္သိပ္မေကာင္းတာက ခဏေနေတာ့ ေကာင္းသြားပါတယ္….။ အဂၤလိပ္ စကားေၿပာ အေၿခခံေကာင္းတာေနမွာပါ…။

တၿခားႏုိင္ငံၿခားေရာက္ေက်ာင္းသားေတြကိုေတာ့ မဆိုလိုဘူး ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ သံုးသပ္ၾကည္႔ေတာ့ အဂၤလိပ္စာ မေကာင္းတဲ႔အထဲပါေနတယ္…။ အရင္းစစ္ေတာ့ အၿမစ္ေၿမက ဆိုသလို… မူလတန္း အလယ္တန္း အထက္တန္းေတြမွာ တကယ္႔ အသံုးခ် အဂၤလိပ္စာ မသင္ခဲ႔ရတာ အဓိကၿဖစ္ေနတယ္…။ အဂၤလိပ္ေကာင္းတဲ႔ သူေတြကို ေလ႔လာၾကည္႔တာ ဒုတိယ ဘာသာစကားအၿဖစ္ အပီအၿပင္သင္ခဲ႔ရတာေတြ႔ရတယ္…။ ဂ်ာမန္မွာ ဘယ္တုန္းကမွ ဂ်ာမန္လိုမသင္ဖူးသူ တစ္ေယာက္ကို ဂ်ာမန္စကားသင္ေပးတာ သတ္မွတ္ခ်ိန္ ၆ လပါ…။ ၆ လၿပီးရင္ အေၿခခံ အကုန္ၿပီးပါတယ္…။ထမင္းစားေရေသာက္ ေၿပာႏုိင္ၾကတယ္…။ ဂရမ္မာ ကုန္တယ္…။ ၆ လအတြင္းမွာ သင္တဲ႔ သင္နည္းေတြကလည္း တကယ္ကို လက္ေတြ႔က်က် ေလ႔က်င္႔ၾကတာ။ အဂၤလိပ္လို တခြန္းမေၿပာဘူး။ မရရေအာင္ရွင္းတယ္။ ကစားနည္းမ်ိဳးစံုသင္တယ္…။ တကၠသိုလ္မွာ ဂ်ာမန္လို လက္ခ်ာလိုက္ရတယ္ဆိုရင္ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီးေၿပာႏုိင္ ၿငင္းႏုိင္ခံုႏုိင္တဲ႔ အဆင္႔ေရာက္သြားပါတယ္…။ ဂ်ာမန္၊ အဂၤလိပ္ ၊ ၿပင္သစ္ စတဲ႔ အေနာက္တိုင္း ဘာသာစကားေတြနဲ႔ အေရွ႔တိုင္းဘာသာစကားေတြကို ေက်ာင္းသားဆို တကၠသိုလ္မွာ အခမဲ႔ သြားတက္လို႔ရေသးတယ္…။ ဘာသာစကားသင္ေက်ာင္းက သင္ေပးတာကေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ႔။ စကားေၿပာပါတနာ ကို ေၾကာ္ၿငာဘုတ္မွာရွာၿပီး က်င္႔လို႔ရတယ္…။ စကားေၿပာ၀ုိင္းေတြ ရွိတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ားစုေ၀းရာေနရာကေတာ့ စာၾကည္႔တုိက္နဲ႔ Mensa လို႔ေခၚတဲ႔ တကၠသိုလ္ စားရိပ္သာ သာၿဖစ္တယ္။ ေဘး နည္းနည္းေခ်ာ္သြားၿပီ။

ကိုယ္ေတြ႔ ခံစားခဲ႔တာေတြကို အေၿခခံၿပီး ႏုိင္ငံကို ဘာလုပ္ရင္ အၿမန္ဆံုး တိုးတက္ႏိုင္မလဲစဥ္းစားတဲ႔အခါ အေၿခခံအေၾကာင္းတရားအၿဖစ္ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း အဂၤလိပ္စာၿမွင္႔တင္ခ်င္တယ္။ အဂၤလန္၊ အေမရိကန္က အဂၤလိပ္ဆရာကို တစ္ေယာက္ကို ေဒၚလာ ၄၀၀၀ ႏွႈန္းနဲ႔ ၆ လစာ ၂၄၀၀၀ ကို အေယာက္တစ္ရာစာ ၆ လ ေဒၚလာ ၂၄ သိန္းဖိုး ငွားမယ္၊ (လက္ရွိသူတို႔ ႏုိင္ငံေတြမွာလစာက ၃၀၀၀ ေလာက္ပဲၿဖစ္တယ္ အဲ..ဆရာဦးေရက တႏုိင္ငံလံုးေက်ာင္းအေရအတြက္ကိုသိမွၿဖစ္မယ္...ပိုေနရင္ဒုကၡ) သင္တန္းက ၆ လ intensive course သင္တန္းသားေတြက တႏုိင္ငံလံုးမွာရွိတဲ႔ မူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းစီက တစ္ေယာက္စီ ေခၚထားတဲ႔ အဂၤလိပ္စာၿပ ဆရာေတြပဲၿဖစ္တယ္။ သင္တန္းသားဦးေရက ဆရာတစ္ေယာက္ကို ၃၀ ထက္ပိုရင္မေကာင္းဘူး။ မူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာရွိတဲ႔ ဆရာေတြကို အဂၤလိပ္စာစစ္လို႔ အမွတ္အမ်ားဆံုးဆရာကို သင္တန္းသားအၿဖစ္ေရြးလို႔ အဲဒီေက်ာင္းေလးေတြမွာ အဂၤလိပ္ဆရာခန္႔မယ္။ အရွိန္အဟုန္ၿပင္းၿပင္းနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခ်င္ရင္ ေတာ့ အလယ္တန္း အထက္တန္း ဆရာတစ္ေယာက္စီကိုပါ ေခၚအံုးမယ္…ဒါဆို ေဒၚလာ ၇၂ သိန္းဖိုးကုန္က်လိမ္႔မယ္…။ အဲဒီက ရတဲ႔ အက်ိဳးဆက္ကို ေနာင္ ၅ ႏွစ္က ၁၀ အတြင္းခံစားႏုိင္လိမ္႔မယ္…။ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္အလြန္မွာ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး နုိင္ငံတကာ ကြန္ဖရင္႔ေတြမွာ အာက်ယ္ေနသူေတြ၊ စာတမ္းဖတ္ပြဲေတြမွာ ဒါကဟိုလို မၿဖစ္ႏုိင္ဖူးလား ဒီလိုမၿဖစ္ႏုိင္ဖူးလား အရစ္ရွည္ေနသူေတြ၊ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးေတြ၊ သားရဲ တိရစာၦန္ထိန္းသိမ္းေရးေတြ မွာ ထပြက္ေနသူေတြ၊ ဖန္လံုအိမ္နိယာမကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ ကမၻာ႔ႏုိင္ငံေတြ အကုန္စုစည္းမိတဲ႔အခါ မိမိႏုိင္ငံထြက္္ ဖန္လံုအိမ္ဓါတ္ေငြ႔ပမာဏအတြက္ အေလွ်ာ႔အတင္းလုပ္ဖို႔ အၿငင္းအခံုၿပဳသူေတြ၊ အဲဒီ Emission Credits ေတြကို ေရာင္းစားတဲ႔ ေစ်းကြက္ ေပၚလာဖို႔ ေဆြးေႏြးသူေတြ၊ ဟာ ၿမန္မာေတြ ၿဖစ္လာလိမ္႔မယ္…။ ဘာပဲေၿပာေၿပာ ေနရာတကာ စြာက်ယ္စြာက်ယ္လုပ္ခ်င္တဲ႔ ၀သီဟာ နဂိုကတည္းက ရွိၿပီးသားမဟုတ္လား…။ ကမၻာ႔တကၠသိုလ္ေတြကၿမန္မာ႔တကၠသိုလ္ေတြကို အဆင္႔တစ္ေနရာေပးလာတာေတြ လည္း ရွိလာလိမ္႔မယ္…။ အဲဒီတကၠသိုလ္ေတြမွာ ေနာက္လူေတြကလည္း အဆင္႔ညွိ စာေမးပြဲေတြေၿဖစရာမလိုပဲ ေတာ္သူ ထက္သူေတြကိုမွီးလို႔ ေနာက္လူေတြလည္း ေနရာရလာလိမ္႔မယ္။ ေနာက္လူကလည္း ေရွ႔တစ္ေယာက္ေတာ္တာနဲ႔ဲ ကပ္လိုက္ဖို႔ လူအထင္ၾကီး အဂၤလိပ္စကား၊ စာေတာ႔ ကၽြမ္းရလိမ္႔မယ္။ ဒါေတြဟာ အထက္တန္းဆင္႔ၿပီးတာနဲ႔ အိုေကေနၿပီးသားၿဖစ္ရမယ္..။ ဒါေတြဟာ တႏုိင္ငံလံုးအတိုင္းအတာ အထက္တန္းဆင္႔ၿပီးသားေက်ာင္းသားမွန္သမွ် ၿဖစ္ေနရမယ္႔ အေၿခအေနေပါ႔။ ၿမန္မာကို အလွ်င္အၿမန္တိုးတက္ေစတဲ႔ နည္းတနည္းပဲ…။ စိတ္ကူးယဥ္တာမ်ားသြားၿပီ မနက္ၿဖန္ အတြက္တေရးေတာ့အိပ္မွၿဖစ္ေတာ့မယ္..


Type the rest of your post here.

6 comments:

ေမေလး said...

မမေရ အေတြးေလး ေကာင္းတယ္ေနာ္။
မမေၿပာသလုိ တကယ္လုပ္ႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆုံးေပါ႔မမရယ္။

မဟာဆန္ said...

တို႔ကေတာ႔ simple stupid ဟုတ္ဘူးေဟ႔။ complex intelligent ပဲ။ နင္ေၿပာတယ္မလား ၿမန္မာေတြက စြာက်ယ္စြာက်ယ္လုပ္တဲ႔ ၀သီရွိဆို။ ေဟး ေဟး။
ဟုတ္ေတာ႔ ဟုတ္တယ္။ ရံုးတိုင္း ေက်ာင္းတိုင္း အလုပ္ခြင္တိုင္းမွာ ၾကည္႔လိုက္ ၿမန္မာေတြက စြာက်ယ္ေတြ ခ်ည္႔ပဲ။ ငါက စလို႔ေပါ႔။ ဟီး

လင္းၾကယ္ျဖဴ said...

ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတဲ့ စိတ္ကူးေလးပဲေနာ..
အျပဳသေဘာေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႕ရပါတယ္..
ေပ်ာ္ပါေစ

Waing said...

စိတ္ကူးေလးကို အျမင္အာရုံထဲမွာ ပံုေဖာ္ၾကည္႕မိတယ္ တကယ္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အေကာင္းဆံုးပဲေနာ္....

သူရဲေကာင္းၾကယ္ said...

ျမန္မာနိဳင္ငံက ပညာေရး အၾကီးအကဲ တစ္ေယာက္ဖတ္မိသြားျပီး နိဳင္ငံတိုးတက္ဖို႕
ဒီလိုလုပ္သင့္တယ္လို႕ သိလည္းသိ
လုပ္လည္း လုပ္ျပလိုက္ရင္ေတာ့
အေကာင္းဆံုးေပါ့။

သူ သို႕ မဟုတ္ သူမ ဖတ္မိပါေစ။

ဂ်ဴနို said...

အိပ္ယာမ၀င္ခင္ အေတြးေတြကို ဖတ္ၿပီး
ပညာသင္ေရးစနစ္ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းကစ ....ဆံုးစမရွိ အေၾကာင္းခ်င္းရာ မ်ားစြာကို ေတြးမိပါရဲ ့။


မအယ္